Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK zbuduje stację Biała Rawska na CMK. Zatrzyma się tam PKP Intercity

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia
INTERCOR

Data publikacji:
30-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
30-10-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na budowę nowej stacji kolejowej w Białej Rawskiej na Centralnej Magistrali Kolejowej (CMK). Powstaną dwa perony oraz nowy układ komunikacyjny. Koszt inwestycji to 120 mln złotych netto. Wiemy też już, że w Białej Rawskiej zatrzymają się wszystkie pociągi PKP Intercity uruchamiane w ramach służby publicznej.

Nowa stacja Biała Rawska będzie wyposażona w dwa perony jednokrawędziowe o długości 400 metrów przy dodatkowych torach 3 i 4. Perony będą dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością. Będą też wiaty, ławki, tablice informacyjne, nagłośnienie i oświetlenie. Dojście do peronów zapewni przejście podziemne lub kładka nad torami. Planowane są również miejsca postojowe oraz infrastruktura umożliwiająca wygodne przesiadki między autobusami a pociągami.

– Budowa stacji w Białej Rawskiej to ważny krok w walce z wykluczeniem komunikacyjnym i impuls dla rozwoju gospodarczego regionu. Powiat, który nigdy nie miał dostępu do kolei, zyska szybkie i wygodne połączenia – powiedział minister infrastruktury Dariusz Klimczak.

– Nowy przystanek na CMK to konkretne korzyści dla pasażerów i lokalnej społeczności. Kolej będzie dobrą alternatywą dla dojazdów w stronę Warszawy, Krakowa i Katowic. Znacząco zwiększy się mobilność mieszkańców i poprawi komfort codziennych podróży – powiedział Maciej Kaczorek, Członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

Przedsięwzięcie obejmuje budowę:
  • nowoczesnych peronów dostosowanych do potrzeb wszystkich podróżnych wyposażonych w system dynamicznej informacji pasażerskiej,
  • przejścia podziemnego lub kładki nad torami dla zapewnienia wygodnego i bezpiecznego dostępu do pociągów,
  • dwóch dodatkowych torów i rozjazdów wraz z siecią trakcyjną,
  • obiektów obsługi podróżnych, w tym dróg, chodników, parkingów, które zapewnią wygodne dojście i przesiadki na kolej.
Ponadto przyczółki wiaduktu drogowego wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 725 zostaną przebudowane, aby umożliwić przeprowadzenie pod nim czterech torów Centralnej Magistrali Kolejowej.

Wartość umowy na zaprojektowanie i wykonanie prace budowlanych wynosi 119 427 000,00 zł netto (146 895 210,00 zł brutto). Wykonawcą jest firma PORR SA. Rozpoczęcie prac ma nastąpić w I kwartale 2027 roku, a zakończenie – na przełomie 2027 i 2028 roku.

Wiemy też już, że w Białej Rawskiej zatrzymają się wszystkie pociągi PKP Intercity. Jak mówi nam bowiem wiceprezes przewoźnika, Adam Wawrzyniak, spółka planuje tam zatrzymywać wszystkie pociągi uruchamiane w ramach umowy PSC.

–  Tak, PKP Intercity planuje zatrzymywać się na nowo projektowanej, a za chwilę budowanej stacji Biała Rawska. Zgodnie z założeniami będziemy tam zatrzymywać wszystkie nasze pociągi uruchamiane w ramach umowy PSC – mówi nam Wawrzyniak.

Warto zaznaczyć, że w obecnej umowie transportowej z PKP Intercity nie ma Białej Rawskiej –  Oczywiście, wielu miejsc w różnych edycjach umów nie było. To wszystko może się zmienić. Organizator transportu realizuje politykę transportową państwa i na pewno, jeżeli tylko stacja Biała Rawska zostanie oddana do eksploatacji, takie miejsce się w tej umowie pojawi – zapewnia członek zarządu PKP Intercity.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia
INTERCOR

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Klimczak: Po CMK pojedziemy więcej niż 250 km/h. Aktualizacja

Infrastruktura

PKP PLK: Bez GSM-R nie będzie 250 km/h na CMK

Infrastruktura

PKP PLK: Bez GSM-R nie będzie 250 km/h na CMK

Jakub Rösler 19 grudnia 2024

CPK: Co z połączeniem lotniska z Krakowem i Katowicami?

Infrastruktura

Zobacz również:

Klimczak: Po CMK pojedziemy więcej niż 250 km/h. Aktualizacja

Infrastruktura

PKP PLK: Bez GSM-R nie będzie 250 km/h na CMK

Infrastruktura

PKP PLK: Bez GSM-R nie będzie 250 km/h na CMK

Jakub Rösler 19 grudnia 2024

CPK: Co z połączeniem lotniska z Krakowem i Katowicami?

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij